11 september 2019

Pressrelease – Superauktionen blir superhelgen!

Den har redan givits omdömet den nya ”superauktionen”. Men det är dags att ändra uppfattning igen. Nu laddar vi, tillsammans med Åbytravet, för en super-helg på Åby med Sweden International Yearling & Mixed Sale den 11 oktober.
Den sista pusselbiten, hästarna till Mixed Sale-katalogen rullade iväg mot tryckpressarna i veckan och den innehåller 15 fölston, två hingstandelar, fyra fölstoprospekt och 29 starthästar! Innan dess går 94 ettåringar under klubban i Åby Arenas nya mässhall.

– Ettåringar, starthästar och fölmärrar i ett. Äntligen en riktig Harrisburg-känsla i Sverige!, säger Courant AB:s vd Sabine Kagebrant som säljer några riktigt intressanta starthästar.

I listan finns Father Patrick-brodern Brothers N.Arms, Viking Kronos-sonen Tartaurus Face, tvååriga kvalade Bold Eagle-dottern Kueen Occagnes bland många, många fler.
Hela katalogen till Mixed Sale hittar ni här >>

Det är visning i boxarna från 10:00, starthästarna körs på banan från 14:00 och första hästen kommer ut i ringen 17:00. Det blir en heldag i hästens tecken på Åby.
Förutom auktion är det föreläsningar med inriktningen ”Hästen & Framtiden”, utställare på mässområdet och möjlighet att umgås med likasinnade.

– När hela Åby Arena står klart har vi fantastiska möjligheter med hotell, mässhall och Europas modernaste stallpaddock finns hela infrastrukturen på plats. Nu när Sweden International Yearling & Mixed Sale ligger kvällen för SM-dagen på Åby där vi ska kora åtta SM-vinnare gör vi Åby till hela trav-Sveriges mötesplats under två dagar, säger Jon Walter Pedersen, sportchef på Åbytravet.

Emmelie Arneng, vd Sweden International Yearling Sale +46 70-766 67 74
Jon Walter Pedersen, sportchef Åby +46 70-816 33 00